Waarom zijn er vaak rellen bij een voetbalwedstrijd?

het is toch gewoon een spelletje en zo word het toch ook niet voor de spelers en voor de supporters die wel gezellig willen kijken naar een wedstrijd tenminste dat lijkt mij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
3.7K

Het beste antwoord

Harde kern lid, dit zijn meestal de mensen die het vuur aansteken,
Zij zorgen voor de onrust in het stadion, en proberen dit zo erg veel mogelijk mensen bij te betrekken. Dan heb je de rel schopper, dit zijn mensen die het spel voetbal erg leuk vinden, maar als er rellen uitbreken, zullen zij er altijd te zien zijn.
Dan heb je de voetbalsupporter, die wil hier allemaal niks mee te maken hebben, ze komen voor een lekker potje voetbal, en gaan daarna naar huis.
Dan de meelopers, deze mensen interesseren zich niet voor het voetbal, en ook niet voor de rellen, zij willen er alleen maar bij horen. Dan heb je de “ramp toeristen” deze mensen interesseren zich niet in het voetbal, maar alleen voor de rellen, ze willen elke klap zien, en zullen soms proberen om nog flink wat opstootjes te verzorgen door mensen tegen elkaar op te stoken.
Meestal zijn de meelopers wel het probleem, dit is z’n groten groep die achter de leider aan loopt, en af en toe wat stenen gooien naar mensen, en hopen daar reactie op te krijgen, hier gaat het meestal door mis.

Dan zijn er ook nog de vrouwen die mee gaan doen, de vrouwen beginnen de gevechten ook interessant te vinden en zijn bij de gevechten vaak te vinden maar er is maar een enkeling van de vrouwen die er ook hard op los slaan, dit was vroeger niet zo, de rellen waren echt voor de ruige mannen, nu de vrouwen zich er ook mee gaan bemoeien, komen er steeds meer mensen bij, en beginnen er zich echte groepen te vormen, ook binnen de clubs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat veel oproerkraaiers rotzooi trappen veel leuker vinden dan voetballen.
13 jaar geleden
Echte supporters houden heel veel van voetbal en van hun groep. Die supporters missen geen enkele wedstrijd en die hopen natuurlijk dat ze winnen. Met een bekerwedstrijd is het heel belangrijk om te winnen want JOUW groep wint een beker. Als dan de groep niet wint zijn de supporters het er niet mee eens want HUN groep is de beste ze kunnen niet verliezen. Ze worden boos en reageren af op de supporters van de tegenstanders omdat, tja dat weet ik niet. Dus die andere supporters vechte terug en dat is het recept voor een rel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een spelletje? Voetbal is oorlog!!

Tenminste dat wordt er door een handje vol 'supporters' van gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat een groepje het voetballen zo"n slechte naam geeft.
Rellen zijn het gevolg van grote ego"s , bekrompen denken, en gewelddadig gedrag.
Terwijl het voetballen juist zo"n sociaal gebeuren is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag de gemiddelde supporter wat hun club in een bepaalde wedstrijd dat jaar gedaan heeft qua uitslag en ze kunnen je een goed antwoord geven, vraag de gemiddelde hooligan dezelfde vraag en ze kunnen hooguit het aantal stenen dat ze naar agenten gesmeten hebben opnoemen.

Kortom: Hooligans zijn geen fans, hooligans gaat het alleen maar om rellen. Het maakt hen eigenlijk niet uit of HUN club wint of verliest, als er maar aanleidingen zijn tot rellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelukkig kent mijn club ajax alleen echte supporters plus 1 voor jou
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaja... Voor echte supporters had je net op de A1 moeten zijn. Wat een feest!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat ze maar goed feesten,ze zullen nooit meer kampioen worden neem nou die andere avatar maar weer aub deze doet pijn aan mijn ogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit meer kampioen? Spreekt hier een gefrustreerde Ajax-fan die nu al 6 jaar op rij droog staat :)
Enne, volgend jaar staan we er weer als ze de Cup met de grote oren binnenhalen
(oke, C4th begint te ijlen... )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In je dromen C4th,en off course zijn alle ajax supporters gefrustreerd,niet omdat we het twente misgunnen,maar omdat we weleens cham.ligue willen spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, slechts vier wedstrijden in de voorronden scheiden Ajax van het kampioenenbal.
Goed nieuws: Het ziet er niet naar uit dat ze FC Kopenhagen zullen tegenkomen :)
sommige rand debielen kunnen alleen zo hun adrelenine kwijt

uitroeien uit deze maatschappij die gasten