Wat is de minimale leeftijd om met damesvoetbal mee te spelen? En zijn daar uitzonderingen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Voetbal
7.6K

Het beste antwoord

Als meisje kun je je normaliter gewoon aanmelden als lid vanaf 5 jaar, een beetje afhankelijk van de grootte van je club (het kan bijv. nog zijn dat er helemaal geen damesvoetbal is). Als je met damesvoetbal doelt op een 'seniorenteam', daar is niet per se een minimumleeftijd voor. Als jij een supertalent bent, of er is een tekort aan spelers, zou je op je 16e al in een seniorenteam kunnen spelen. Maar nogmaals: hangt allemaal een beetje van je club af.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit zal per club verschillend zijn.
De meeste voetbalclubs hebben ook een meisjes/ dames team, je zou het beste kunnen informeren bij de club van je keuze vanaf welke leeftijd je terecht kan.
Vaak kan je deze vraag ook stellen via de mail als je het spannend vind om er binnen te lopen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zelf speel ik sinds mijn 10de dames voetbal.
Bij sommige voetbal clubs zijn er meidenteams.
Ik zou zeggen, kijk even rond,
want er is vast wel in de buurt een club met meiden teams!
Meestal kan je ook op sites kijken voor een mail adres.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik was ooit het eerste meisje bij mijn club en ben begonnen toen ik 5 was. Ik ben toen tussen de jongens begonnen en daar leer je verreweg het meeste van. Ik zou zeker tot en met de C'tjes proberen tussen de jongens te blijven voetballen (en soms krijg je dispensatie voor bij de B'tjes, zeker als je goed mee kan komen ook erg aan te raden!!). Daarna kun je de overstap maken naar de dames. Dat kan vaak ook al eerder, maar dat is per club verschillend. Met een beetje talent speel je vanaf je 12e al op redelijk niveau mee met de dames!

Succes!!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat damesvoetbal minder populair is dan herenvoetbal, zijn er minder clubs waar je terecht kunt. Vaak is er ook niet voor elke leeftijd een team, maar zijn er slechts 2 of 3 teams voor alle meisjes. Er is geen minimumeeftijd om te mogen voetballen, het kan alleen wel voorkomen dat je bij meiden in het team kunt zitten die 2 of 3 jaar ouder of jonger zijn dan jijzelf. Mijn zusje kwam bijvoorbeeld of haar 16e al in het seniorenteam.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij vanaf 15 jaar zou je in een dames senioren team kunnen spelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik was een jaar te jong om mee te mogen doen en ik ben 14 dus...