Hoe kan ik mijn duel winnen tegen mijn tegenspeler ?

Hallo, ik ben een verdediger. Ik ben niet al te groot en niet al te sterk maar ik weeg wel 60 kg.
Als ik mijn man van de bal wil zetten met een schouderduw, lukt het niet.
En als ik een duw krijg val ik meteen in de grond.
Wat moet ik doen? Gebruik ik niet de juiste kracht om iemand te duwen of moet ik mijn spieren trainen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Voetbal
3.1K

Antwoorden (3)

Als ik jou was zou ik een duel met een tegenstander proberen te voorkomen dan door bijvoorbeeld eerder bij de bal te zijn. Als je toch in duel moet zou ik probeerden slimmer te zijn door de bal net weg te tikken of je tegenstander uit balans te brengen of er gewoon met een sliding voor te gaan liggen, zo zou ik het doen. Ik hoop dat je er wat aan hebt :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je moet er gwn hard tegen aan niet bang zijn voor de tegenstander en als je eens een duel hebt verloren dan moet je het niet de 2de keer laten gebeuren gewoon hard in komen als je hard blijft in komen dat kan pijn doen maar hoe vaker je het gaat doen hoe sterker je word je gaat er aan Wenen en dan maakt het niet meer uit dat het pijn doet want dan
het zou handig kunnen zijn als je je gewicht in de strijd gooit of dreigt en doen alsof je groot bent
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je moet gewoon slim spelen en op het juiste moment de bal weg tikken ofzo.
als je klein bent probeer dan loop training te gaan doen ofzo om snel te worden zo dat je sneller bij de bal bent dan de tegenstander.
ook als jij je rug naar de tegenstander toedraait is het enige ding dat hij kan doen,
je omver duwen ofzo en dan heb je een vrije trap.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij verdedigen moet je de positie zó kiezen dat je achter je tegenstander staat EN de bal ziet. Dan is de eerste actie en dus je hele focus hierop gericht om de pass te onderscheppen. Dan ben je ook meteen op weg en op weg in 'je' speelrichting. DUS nog sneller omschakelen is (bijna) onmogelijk. Als het niet lukt om de pass te onderscheppen dan moet je als eerste zorgen dat je niet gepasseerd wordt EN dat de tegenstander niets (gevaarlijks) met de bal kan beginnen. Dus geen pass richting 'jouw' doel. Hij mag best de bal houden als hij/zij er maar niks gevaarlijks mee kan doen. Pas als je zelf rugdekking krijgt en het risico wanneer je gepasseerd verholpen kan worden dan pas probeer je de bal te veroveren. De aanval op de bal is een apart onderdeel van het voetbal en is voor 85% timing. Op welk moment je de aanval moet aanzetten kan ik je wel vertellen maar neemt enorm veel 'papier' in beslag. Laat je niet gek maken, vaak is goed in de weg lopen een hele kunst die weinig verdedigers nog kennen en kunnen. Een aanvaller die niets gevaarlijks met de bal kan doen is niet gevaarlijk.