Wat is bij voetbal het verschil tussen ingooi en uitgooi?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
3.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uitgooi is volgens mij geen officiële benaming, is meer met darten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een keeper gooit uit, een speler gooit in (nadat de bal over de zijlijn is gegaan)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij is uitgooi ook geen officiële term, wordt gebruik als de keeper de bal met de handen het spel inbrengt. Ingooi is wanneer een speler de bal het spel inbrengt, eveneens met de handen, nadat de bal de zijlijn heeft overschreden.

Antwoorden (1)

Ingooi wordt ingegooid Door een speler als de bal over de zijlijn gaat.
Uitgooi wordt uitgegooid Door keeper met de handen. Dit gebeurt als de bal achter was.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de bal achter was volgt er een doeltrap. Een keeper mag alleen uitgooien als de bal in het spel in zijn handenbis gekomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Idd, plus dat een uitgooi wordt uitgegooid? Beetje een scheve zin.