Vliegen er drones boven de voetbalvelden in Brazilië tijdens het WK?

Af en toe zie ik een rechthoekige schaduw op het veld die niet van een speler afkomstig is, die het spel lijkt te volgen. Zijn deze schaduwen afkomstig van drones met cameras die boven het veld zweven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
1.2K
Ivana
9 jaar geleden
Dat is van Gaal, die de boel van bovenaf in de gaten wil houden. ;)

Antwoorden (3)

Nee, het zijn camera's die op een soort kabelbaan boven het veld werken. Er zijn dus draden gespannen waar deze systemen aan hangen.
9 jaar geleden
Nee, niet als je draadloze drones bedoeld. Het is een camera aan een kabel die het veld over gaat!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jammer! Echte drones waren toch wel supercool geweest! Dat wordt dan voor het volgende WK, één drone per speler die spectaculaire beelden oplevert!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, ja hé? Dan zie je al die overtredingen gelijk! Zou wel echt top zijn!
Het is een zogenaamde 'Spidercam' die over een kabel traject rijdt...
http://www.spidercam.org/en/products/bowcam