Wat verdiend commentaar geven bij Nederland 3?

Tijdens de champions league wedstrijden word er commentaar gegeven voor de wedstrijd, in de rust en na de wedstrijd. Gisteren bijvoorbeeld waren dit Waterreus en Mulder en vandaag zijn dit Nistelrooy en Koeman.

Wat krijgen zij voor zo'n avond betaald?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
8.1K

Antwoorden (1)

Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/Commentator staat dit:

"Arbeidsvoorwaarden commentator

Het salaris van een commentator begint zo rond de 2000 á 2100. De groei hangt van de kunde en populariteit van de persoon, maar ook voor een groot deel van de populariteit van de sport af. Voetbalcommentatoren verdienen in Nederland doorgaans veel meer dan bijvoorbeeld honkbal- of bastketbalcommentatoren, terwijl die in de Verenigde Staten juist weer meer zullen verdienen. Een populaire voetbalcommentator kan in Nederland bakken met geld verdienen. Van Johan Cruyff is bijvoorbeeld bekend dat hij als commentator pakweg een miljoen euro per jaar verdiende (meer dan 80.000 per maand!). De meeste commentatoren zullen echter stoppen met groeien rond de 3500 per maand."

Op de website lijkt echter geen onderscheid gemaakt te worden tussen de beroepen van commentator tijdens de wedstrijd en analist vóór en na de wedstrijd en tijdens de rust. De informatie over de arbeidsvoorwaarden is daardoor misschien niet zo goed bruikbaar.