Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke regels gelden er tijdens het WK, wanneer er na 1 wedstrijd een gelijk aantal punten/doelsaldo is?

Stel, Nederland heeft na 1 wedstrijd gelijkgespeeld tegen Spanje. 0-0 of 1-1, dat maakt weinig uit in dit geval. Wie staat dan boven de ander en waarom?

Ik ben bezig om een dynamische poule te maken, d.m.v. aantal punten en doelsaldo/doelpunten voor. Maar mocht dat dus gelijk zijn, welke regels gelden dan?

Ik weet dat het onderling resultaat als regel geldt na 3 wedstrijden, maar omdat er in mijn voorbeeld maar 1 wedstrijd is, is het onderling resultaat dus altijd hetzelfde...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
944

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De uitspelende ploeg komt dan bovenaan, in dit geval Nederland.
Nu is er met een wk niet echt uit of thuisvoordeel. In dit geval heeft de loting bepaald dat Nederland ....achter het woord Spanje heeft geloot. Doordat dit een groepshoofd is heeft Spanje een thuisspeel- status......
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, bedankt voor het antwoord! Heb je toevallig ook een bron, die dit bevestigd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij klopt dit inderdaad! Misschien op de site van de FIFA kijken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als iemand anders dit nog even zou kunnen bevestigen d.m.v. een bronverwijzing, graag!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding