Hoeveel jaar bestaan de play-offs al in de Belgische voetbalcompetitie ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
1.2K

Antwoorden (1)

Vanaf competitie 2009/2010:In maart 2008 kwamen de eersteklassers tot een akkoord om een competitiehervorming door te voeren. Deze hervorming werden vanaf het seizoen 2009/10 ingevoerd. Bij deze hervorming werd het aantal clubs in de hoogste afdeling weer teruggebracht naar zestien. Na 30 speeldagen worden er op basis van de eindrangschikking play-offs gespeeld, wat tien extra speeldagen oplevert. De eerste zes ploegen spelen play-offs met als inzet de titel. De winnaar van de play-offs tussen de nummers zeven en veertien speelt een barragematch tegen de vierde of de vijfde uit de eindstand, met inzet een ticket voor de UEFA Cup, afhankelijk van wie er bekerwinnaar wordt.