hoe word je profesioneel keeperstrainer?

Hoi.
Ik ben zelf keeper in zit op dit moment in VWO 5 op de middelbare school.
Ik heb echter nog geen idee wat ik voor vervolg opleiding wil gaan doen.
Dus ben ik op internet naar wat beroepen gaan kijken en toen zag ik het beroep keeperstrainer. Ik las dat je dit beroep kunt krijgen door drie cursussen bij de knvb te volgen. Maar bij de cursussen op de knvb staat niet de informatie zoals:

-Hoelang duren de cursussen in totaal? Dus hoelang ben je met de opleiding bezig.
- Als je de cursussen hebt afgerond. Waar kun je dan aan de slag?
kun je bij een profesionele club aan de gang en goed verdienen of is het alleen voor een extra inkomen?
-Zijn dit de enige cursussen die je moet volgen, Of is het alleen een begin?

Ik speel zelf op dit moment in de b-junioren op 2e divisie niveau.
Ik hoop dat iemand die ervaring met dit beroep heeft mij wat meer kan vertellen.

dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste trainers zijn zelf ook (prof) voetballer geweest.... momenteel is er ook een overschot aan trainers, lijkt me geen vetpot...

Antwoorden (2)

Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/Keeperstrainer staat onder meer dit:

"Beroepsprofiel keeperstrainer

Om Keeperstrainer betaald voetbal te worden volgt men sowieso 2 trajecten via de KNVB: allereerst de Basiscursus Keeperstrainer, dit dient de cursist voor te bereiden op het begeleiden van F-, D- E- en C-jeugdkeepers. Daarna volgt de cursus Vervolgcursus Keeperstrainer. Dit bereidt de Keeperstrainer voor op het trainen en coachen van keepers die in de hoofdklasse van de KNVB uitkomen. Daarnaast voorziet de cursus ook het trainen en opleideen van vrouwenelftallen, reserve selectie-elftallen, B- en A-junioren. Sinds kort zijn in Zeist ook twaalf ex-keepers gestart met een nieuwe opleiding Keeperstraining, de zogeheten opleiding Keepercoach Pro. Een aantal voormalig keepers van het Nederlands elftal heeft hiertoe het initiatief genomen, waaronder oud-keepers Ed de Goeij, Ruud Hesp en Joop Hiele. Deze gloednieuwe opleiding is een gat in de markt omdat er binnen het betaald voetbal veel talentvolle keepers actief zijn. Dit vraagt een professionele aanpak en keeperscoaching. De Keeperstrainer heeft een aantal belangrijke taken: 1) Het geven van trainingen en coaching van spelers. 2) Taakgerichte coaching bij de wedstrijd. De opleiding Keepercoach Pro heeft tot uiteindelijke doelstelling het ontwikkelen van deze voornoemde taken met als einddoel: succesvol zijn als keeper.De keeper heeft als belangrijkste taak het voorkomen van doelpunten van de tegenstander. Het doel schoonhouden is in alle gevallen zijn hoofddoel, of dat nou met handen of voeten gebeurt is minder van belang, zolang de bal maar niet in het net terechtkomt. De Keeperstrainer kan na het behalen van zijn diploma terecht bij een betaaldvoetbalorganisatie (BVO), als (jeugd)keeperscoach of in de Topklasse. Het uitgangspunt van de opleiding is het UEFA-specialistdiploma. De KNVB-academie wil zodoende een kwaliteits-keurmerk afgeven voor wat betreft het niveau van de opleiding als Keeperstrainer."

en dit:

"Opleidingen tot keeperstrainer

Een Keeperstrainer volgt professionele KNVB opleiding via de KNVB-academie op het gebied van wedstrijd, training en begeleiding. Het doel van deze cursus is om de cursisten voor te bereiden op het coachen van keepers in het betaald voetbal. De KNVB opleiding voor Keeperstrainers doorloopt verschillende moeilijkheidsgraden en niveau's."

en nog veel meer!

Ik raad je aan bij de KNVB te informeren naar de details van de cursussen.
10 jaar geleden
Ik ken een keeper (marco van duin van Alemere City en ex-keeper van NEC en Sparta). Hij volgde in eerste instantie gewoon de trainerscursus UEFA C bij de KNVB. Je kunt op deze cursus inschrijven maar je kunt ook rechtstreeks de KNVB deze vraag stellen op www.knvb.nl/opleidingen. Het is echter voor een gewone trainer als keeperstrainer een lange weg en een dure weg om betaald trainer te worden. Maar als je een goede jeugd-keeperstrainer zou worden bij een amateurvereniging die de jeugd op een hoog niveau heeft spelen, kun je daar echt wel een aardig centje mee verdienen