Hoelaat moet je in de stadion zijn voordat een wedstrijd begint?

Titel vraagt mijn vraag al.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
29.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de Arena kwam ik binnen toen de wedstrijd al was begonnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als jij niet aangeeft welk stadion kunnen wij dus van alle stadions in nederland gaan nazoeken of je er na de begintijd nog in kan (wat waarschijnlijk nog waar is ook).

Antwoorden (4)

Dat beslis je zelf, maar nooit eerder dan dat het stadion zijn poorten opent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe kun je bij elke voetbalwedstrijd, op elk niveau in Nederland altijd naar binnen, ook als de wedstrijd al begonnen is. Er is dus geen uiterlijke tijd om voorafgaand aan de wedstrijd aanwezig te zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt eraan wat je belangrijk vindt. Persoonlijk probeer ik altijd ongeveer een halfuurtje voor aanvang van de wedstrijd binnen het stadion te zijn. Dan heb je voldoende tijd om door de veiligheidscontroles te gaan, je plek te vinden en volop genieten van de "verwarwingsfase" voor de supporters (met "opzwepende" muziek, aankondiging van de spelers...). Vroeger dan een halfuur voor aanvang heeft volgens mij niet veel nut want er is nog niet veel volk in de tribunes en moet je nogal veel wachten tot het begin van de wedstrijd. Natuurlijk hangt ook alles af van de grootte van het stadion, bij grote stadions zoals De Kuip komt er veel meer volk dan bij kleinere, dus is het aangewezen extra tijd te voorzien om je zitje te geraken. Als je geen belang hecht aan het genieten van de sfeer voor het begin van de wedstrijd is natuurlijk een kwartier voor aanvang van de wedstrijd voldoende.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Boeit niet. Ook al ben je te laat, dan kom je alsnog binnen. Maar dan mis je dus wel de aftrap en bepaalde sfeeracties die aan het begin plaatsvinden.

Kortom, je hoeft feitelijk wat het aanvangstijdstip van de wedstrijd betreft nergens rekening mee te houden. Wel valt aan te raden om het allemaal niet te kantje boord te laten verlopen en wat praktische zaken in acht te nemen. Je moet immers parkeren, wat rond een stadion, of er nu wel of geen vaste parkeergelegenheid is, altijd een vervelende bezigheid kan zijn. Sowieso, wanneer je een groter stadion hebt die gewoon in een woonwijk staat (bijv. het Philipsstadion) moet je er rekening mee houden dat wanneer je niet ruim op tijd aanwezig hebt (een half uur ongeveer), je 20 minuten lopen verderop de eerste parkeergelegenheid zult vinden.

Verder zul je in bepaalde gevallen door de beveiliging moeten, en staan er rijen bij het eten en drinken, mocht je daar behoefte aan hebben. Verder wordt het programmaboekje niet meer uitgedeeld na de aftrap. Ook zul je wanneer je in het midden van een tribune zit, mensen moeten vragen je te excuseren. Nooit meegemaakt dat mensen daar moeite mee hadden, maar stel dat het een sociale drempel voor je is; there you go.