Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er met de overname van foxsports financieel voor de clubs wat veranderd?

Ik vraag me af dat omdat Fox voor een miljard de handel overnam , zou dan bijv. prijzengeld voor de KNVB beker of de eredivisie flink zijn gestegen? of zouden uitzendrechten (ik dacht dat elke club per wedstrijd een bedrag aan uitzendrechten ontving?) omhoog zijn gegaan doordat de eredivisie nu ook op foxsports in het buitenland te zien zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
601

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, de betaald voetbal clubs uit Nederland mogen een bedrag van 61,5 miljoen onder elkaar verdelen. Zo krijgt Ajax het meest en Go Ahead Eagles & SC Cambuur het minst. Ik heb 2 afbeeldingen voor je ingevoegd om de precieze aantallen te zien. Ook is het verschil tussen Nederland en de grote competities erg groot. Zo krijgt degradant QPR nog steeds 20 miljoen en de kampioen van Nederland maar ruim 7 miljoen.

De prijzen van Eredivisie Live naar Fox Sports zijn ook weer gestegen, elk jaar stijgt het. Dit jaar weer één euro per maand bij Ziggo. Helaas word het steeds duurder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding