Waar moet je een voetbal raken om hem een mooi draaieffect te geven

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
1.4K

Het beste antwoord

Overal behalve in het midden van de bal. Dus je kunt hem links, rechts, boven of onder raken, dan zal hij draaien, raak je hem perfect in het midden, dan gaat hij weg zonder draaien, maar dat is bijna alleen mogelijk als je hem met de tip van je voet mooi in het midden raakt. Doorgaans raakt men de bal ofwel met de buitenkant van de voet ofwel met de binnenkant van de voet om een mooie draaibeweging te geven. Bij een vrije trap kun je, om de bal over de muur en terug naar beneden te laten draaien, de bal met de voorkant van de voet, aan de bovenkant raken. Je moet dan wel je voet, vóór hij de bal raakt, van onder naar de bovenkant van de bal toe bewegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Net zo als ronaldo:)

Andere antwoorden (2)

Binnen of buitenkant ten opzichte van de voet dat je gebruikt.

Toegevoegd na 1 minuut:
rechtervoet is rechts van de bal buitenkant en links van de bal binnenkant. Bij de rechtervoet is het tegenovergestelde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Binnenkant net zoals bij een vrijentrap hoe je daar effect aan kan geven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals jij het nu zegt dan s hramp je de bal
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat wil je hier mee zeggen aub
je moet hem niet in het midden raken maar net iets ernaast ik zit zelf op voetbal en draai de corners het meeste zo in!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat snap ik maar het lukt niet met het raken met me voet