volgensmij Rechts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs de meest uitgebreide biografie die ik vond over Neymar da Silva Santos Junior geeft daar geen melding van. Zie http://soccernet.espn.go.com/player/_/id/132948/neymar-da-silva-santos-j%C3%BAnior?cc=5739
Dan maar bewijs leveren met een foto: hij is rechtsbenig.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ook het feit dat nergens de "benigheid" vermeld wordt duidt al aan dat hij rechtsbenig is. Want dat is de meest voorkomende zijde. Als hij links was geweest was het waarschijnlijk wél vermeld. Net als dat gebeurt bij linkshandige tennissers!
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij kan hier toch met rechts schieten terwijl hij gewoon links is? :d Maar hij is wel rechts ja!
Amadea
12 jaar geleden
Nee, dat kan niet: ik ben zelf gewoon links en zou onmogelijk met mijn rechtervoet een bal naar een bepaalde richting kunnen trappen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het eens met Floska.
Een betaald voetballer traint ook regelmatig zijn niet sterke been.
Zelf was ik ook een rechtsbenige voetballer, maar met links kon ik prima scherpe voorzetten geven.
Als de bal beter voor mijn linkerbeen lag, dan schopte ik gewoon, meer kans dat daar een doelpunt uitrolde dan wanneer ik hem eerst voor mijn rechter zou leggen.
Hij speelt vanaf de linkerflank en is hoofdzakelijk bedoeld om gevaar te stichten. Daarom zal hij zelf schieten in plaats van voorzetten. Als je vanaf de linkerflank richting vijandelijk doel schiet, zal dit met rechts gebeuren. Bovendien maken filmpjes uit dat hij ook met rechts dribbelt. Ook een filmpje toegevoegd om aan te geven dat hij rechts is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je vanaf de linkerflank richting vijandelijk doel schiet, zal dit met rechts gebeuren.

Dit komt omdat hij naar binnen trekt en dan uithaalt. Dit is vrijwel onmogelijk met links omdat je dan richting middenlijn schiet.