Wordt bij voetbal de competitie wedstrijden ook met behulp van een loting gedaan?

En is het dan ook mogelijk dat Feyenoord en Ajax bij de eerste wedstrijd tegenover elkaar staan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Nee, het competitieschema wordt niet door middel van loting in elkaar gezet. De KNVB moet bij het bepaling van het competitieschema met zoveel dingen rekening houden, dat dit onmogelijk zou zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar moet de KNVB dan rekening meehouden? Het gaat er uiteindelijk toch om dat elke club 2 maal tegenelkaar speelt.
Het zou ook niet eerlijk zijn als de KNVB al clubs voortrekt door te zeggen dat Feyenoord niet direct tegen PSV, en Ajax achterlkaar mag spelen. En Feyenoord daardoor dus misschien wel slecht kan voorbereiden op deze wedstrijden. Dat zou dan een stukje organisatie in de club moeten zijn, niet iets waar de KNVB zich mee bezig zou moeten houden. Of zie ik dit verkeerd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Te veel om op te noemen. De KNVB moet rekening houden met evenementen in gemeenten (i.v.m. politie-inzet), met Europees voetbal, met Eredivisie Live, met de speeldata, met de beschikbaarheid van het stadion (Gelredome wordt bijv. nog wel eens voor andere evenementen gebruikt), met de voorkeur van de clubs, met de zwaarte van het schema (niet eerst 9 zware ploegen en dan 9 lichte, maar zoveel mogelijk gelijkmatig verdeeld voor alle clubs), met interlands etc. etc. etc.
Er komt meer bij kijken dan je denkt, zomaar loten kan echt niet!