Wij doen mee aan schoolvoetbal, Weet er iemand een tactiek voor ons? we spelen in 7 tallen, 2 spelers zijn minder in het team.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
1.4K

Antwoorden (2)

Die 'mindere spelers' zul je dan waarschijnlijk het beste in het midden zetten als je echt goede spitsen en echt goede verdedigers hebt. Die 'mindere spelers' hebben maar 1 taak: zorg dat de bal bij de spitsen komt in de aanval en loop de tegenstanders in de weg bij de verdediging. Desnoods laat je de één meehelpen in de verdediging en de ander meer bij de spitsen. Laat ze hard lopen om hun gebrek aan techniek goed te maken.

Als je verdedigers of spitsen ook niet zo goed zijn kun je het beter splitsen: 1 'mindere speler' in de verdediging en 1 'mindere speler' in de aanval. De middenvelders zul je dan ook moeten splitsen 1 met een grotere taak in de verdediging en 1 met een grotere taak in de spits. Zorg dan de 'mindere spelers' dan zo ver mogelijk uit elkaar staan, dus de een bijv links in de verdediging en de andere rechts in de spits. Ook afhankelijk van de voorkeurspositie van je goede spelers.

Praat met elkaar over welke tactiek zoals hierboven staat het beste bij jullie past. Als je allemaal respect hebt voor wat je kunt en wat je niet kunt zal er een TEAM staan en heb je kansen. Help elkaar en kijk naar wat de beste plek is van de goede spelers zodat die wat extra kunnen doen omdat ze toch al op hun voorkeursplek staan.

Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je soort tactiek als 3 2 1? We hebben 3 goede verdedigers en 1 goede mid een spits die afentoe wel scoort
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oei dat wordt lastiger..... zonder spitsen ga je niet winnen ;) In dat geval zal die middenvelder toch verder naar voren moeten staan zodat je nog een beetje kans hebt op een doelpunt. Ik zou dan 3-2-1 gaan spelen inderdaad met in het midden van de verdediging een 'mindere speler' en de andere 'mindere speler' in het midden naast een verdediger. Als het even kan moeten de twee mindere spelers een stuk naar voren gaan. Dan krijg je dus een soortemet van 2-(1)-(2)-1 situatie of wellicht een 2-(1)-1-(2) situatie waarbij de haakjes staan voor een 'mindere speler', dus bij (2) moet er 1 'mindere' zijn. Dit is wel een lastige situatie! Heb je geen echte coach die er iets over kan zeggen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou we hebben zeg maar wel spitsen die kunnen verdedigen, en nu verdedigen die, maar dat is toch niet echt slim, ik stuur wel wat meer info in een bericht. ;)
Dat hangt er natuurlijk ook vanaf hoe de andere teams spelen en hoe de kwaliteiten van de anderen zijn. Stel je hebt 1 goede spits en 1 goede verdediger . Dan zou ik de 2 mindere spelers achterin houden links en rechts van de goal en net voor de goede verdediger. Daarvoor speel je met 3 middenspelers waarvan 1 als diepe spits. De mindere spelers moeten zoveel mogelijk storen en de bal direct aan de anderen afspelen.
Maar heb je 2 goede spitsen dan zou ik de mindere spelers meer in het midden houden met dezelfde opdracht van snel afspelen naar de 2 verdedigers of de 2 spitsen. En dan zou je de mindere spelers zoveel mogelijk inschuivend naar voren of achteren kunnen gebruiken.
En zijn de minder goede spelers conditioneel wel sterk dan gebruik je de conditioneel sterke spelers beiden om snel in en uit te schuiven zowel naar voren als naar achteren. Of een van hen met als voornaamste opdracht naar voren te gaan en de ander meer om snel mee te kunnen verdedigen.
Maar het middenveld is het belangrijkste om snel te kunnen schakelen. Dus daar moet de tegenstander zoveel mogelijk worden gehinderd.