Hoe laat ik zien dat ik een spelverdeler ben?

Hoe kan ik in de zaal laten zien dat ik een spelverdeler ben? Er komt volgens meer bij kijken dan alleen een bal overspelen naar mijn teamgenoot. Graag wil ik weten hoe dat werkt en wat een spelverdeler precies doet in de zaal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke sport?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk voetbal, want het staat immers in die categorie ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste moet jij een spelverdeler zijn, dat ga je niet laten zien als de rest niet weet dat jij dat doet. Dan wordt het een zooitje. Spreek af dat jij dat wil proberen voor een wedstrijd.

Antwoorden (3)

Ten eerste: Zorg ervoor dat je medespelers weten dat jij de rol van spelverdeler hebt. Probeer op het veld te staan als een soort dirigent. Als spelverdeler bepaal jij de spelopbouw. Vraag veel de bal op, en zorg er voor dat je teamgenoten de juiste loopacties maken zodat jij ze in kansrijke positie kunt zetten. Wat ook heel belangrijk is: Denk vooruit! Bedenk voor dat je de bal krijgt al wat je er mee gaat doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als spelverdeler moet je leiding uitstralen. Het belangrijkste is, hier kijken ze ook naar op de Ajax-opleiding, rechtop lopen. Loop rechtop en als je genoeg kwaliteiten hebt moet je ook proberen tijdens het dribbelen zo min mogelijk naar de bal te kijken.
Als je een goede passeer actie in huis hebt moet je bij deze actie volledige rust en controle uitstralen.
Je uitstraling is minstens net zo belangrijk als je kwaliteiten.
Een belangrijk signaal is: als je met twee man op de keeper afloopt en jij bent aan de bal, de keeper komt uit, speel de bal dan over, je ''gunt'' zo een doelpunt aan een teamgenoot en deze zal je van harte bedanken.
Ik hoop dat deze informatie je geholpen heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goede spelverdeler bepaald door zijn uitstraling en gedrag in het veld, hoe hoog het tempo van het elftal is. Hij bepaald wanneer het vast zetten of verdedigen van de ploeg begint. Ook zoekt hij met splijtende passes naar openingen via de buiten spelers of aan vallende middenvelders.