Waarom staat een grensrechter altijd links van de keeper?

De grensrechters wisselen van veldzijde. Men kan toch ook aan dezelfde lijn blijven staan, dus de tweede helft aan de rechterzijde van de keeper?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
3.6K

Antwoorden (1)

De scheidsrechter loopt de hele wedstrijd een schuine lijn van (globaal) de ene corner tot de corner er schuin tegenover. Hij loopt dan dus door de middencirkel.

De grensrechters hebben allebei het deel waar de twee andere cornervlaggen staan. Zo staan ze altijd links en rechts van de spelers.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wisselen zou kunnen ja, maar dan moet je alles omgooien en dan kan het zo zijn dat de scheidsrechter per ongeluk naast de grensrechter komt te staan als hij even niet oplet en dan sta je allebei van dezelfde kant te kijken en dan mis je het één en ander.