Wat als Ajax vanavond wint? Kunnen ze nog door in Champions League?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
3.2K

Antwoorden (2)

Ja hoor, zelfs met een gelijkspel is dit nog mogelijk, maar zal niet makkelijk worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In theorie kan Ajax altijd nog door in de Champions League. In praktijk wordt het een stuk lastiger.

Ajax heeft nu 4 punten, Real 7 en Borussia Dortmund 8.
Ajax moet nog tegen de twee laatstgenoemde ploegen. Als Ajax die allebei wint, en Real verliest tegen ManCity en/of Dortmund verliest van ManCity, dan is Ajax door.

Als Ajax allebei wint en Real wint de laatste wedstrijd tegen ManCity ook, dan hangt het af van de uitslag die Ajax tegen Real neerzet.
Real Madrid heeft eerder met 4-1 van Ajax gewonnen, Ajax zal dan minimaal met 4 doelpunten verschil moeten winnen van Real, om een beter onderling resultaat neer te zetten.

Ik vrees echter dat Ajax na de winterstop gewoon in de Europa League zit.
(ik zie ManCity namelijk ook niet echt heel erg stunten tegen Dortmund en Madrid).