hoe krijg je superconditie en welke krachttrainingen en voeding moet je daarvoor gebruiken?

hoe kan je je conditie opbouwen en welke kracht trainingen en voeding zijn daarvoor nodig ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (3)

Elke krachttraining is goed, zorg dat je jezelf niet overbelast, en gelijke aandacht aan alle spiergroepen besteed.

Een superconditie bouw je niet op met krachttraining maar met conditietraining.

Speciale voeding is niet per se noodzakelijk tenzij je op zeer hoog niveau wilt presteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor krachttraining kan je als beginner het beste één van deze twee programma's kiezen: Starting Strength of Stronglifts.

Hierbij moet ik de aantekening maken dat Starting Strength bekender is dan Stronglifts en meer mensen het met succes hebben gevolgd. Daarnaast heeft de maker van SS (Mark Rippetoe) meer kennis van zaken dan de maker van SL (Mehdi Hadim). Beide programma's duren zo'n 3 maanden en je traint drie keer per week.

Zeker voor een beginner is het aan te raden je strikt aan deze programma's te houden en hiernaast geen conditietraining te doen. Na deze drie maanden, als je verder gaat met een ander programma, heb je alle tijd om de conditietraining in te voegen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op de sites van beide programma's staat ook voldoende voedingsadvies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Conditie is een ruim begrip. Het omvangt snelheid, kracht, lenigheid, uithoudingsvermogen en behendigheid.
Wat voor soort conditie wil je precies opbouwen? Loop-, zwem-, fiets-, vecht-, ...-conditie?
Als je dat weet zijn er voldoende trainingsschema's te vinden, online of in boeken.

Goed eten heeft niet alleen voor topsporters effect, ook voor amateurs. Zelf heb ik er geen verstand van, maar dit filmpje kan misschien helpen.
http://www.een.be/programmas/ook-getest-op-mensen/eten-om-te-sporten