Mag een voetbalspeler zelf bepalen, of zijn voor- of achternaam op zijn voetbalshirt komt te staan?

De meeste voetballers hebben hun achternaam op hun voetbalshirt staan, maar een aantal hun voornaam. Onder andere Neymar en Xavi. Wie bepaald dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
2.2K

Antwoorden (2)

Hij mag zelfs bepalen welke (bij)naam er op komt te staan. Hulk bijvoorbeeld is een bijnaam van Givanildo Vieira de Souza.

Dus ja, voetballers mogen dit zelf kiezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat voetballers dit zelf zouden mogen bepalen. Mits deze denk ik voldoen aan een paar eisen. Sommige spelers zijn nou eenmaal bekender met zijn achternaam dat zijn voornaam. En er zullen vast wel voetballers zijn die dat anders om hebben.

Je zit namelijk ook met sponsering , verkoop shirtjes etc. En daar zal wel degelijk rekening mee moeten worden gehouden.