Hoe komt het eigenlijk dat de sportverslaggevers op tv het altijd hebben over een voetbalclub alsof alle spelers uit die stad komen?

Bijvoorbeeld bij Ajax of Feyenoord, de Amsterdammers hebben dit gedaan of de Rotterdammers hebben dat gedaan. Volgens mij komt (bijna) geen enkele speler uit die desbetreffende stad. Toch laat de verslaggever de indruk wekken dat het wel zo is. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

De spelers zijn eigenlijk een soort vertegenwoordigers van de club, ondanks dat ze wellicht uit een heel andere stad komen. De club Ajax vertegenwoordigt Amsterdam.
Als PSV kampioen wordt is heel Eindhoven blij, ondanks dat de Eindhovenaren er zelf part noch deel aan hadden.
Het is een gevoel ergens bij te horen. Feyenoord hoort
bij Rotterdam, dus een speler van Feyenoord is min of meer Rotterdammer in deze zin van het woord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat deze voetballers niet hun eigen oorsprong representateren, maar hun club, die dan toevallig uit Amsterdam komt. De supporters zijn of voelen zich Amsterdammer, en zien hun clubbie ook zo, dus die horen dit dan ook graag terug op tv, of lezen dit graag zo in de kranten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn idee omdat de verslaggever het over de club heeft uit de stad en niet over de spelers.

Hij wekt niet de indruk dat de spelers uit de stad komen, dit is een foutieve denkwijze van jouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de verslaggever het eigenlijk alleen over de club heeft die uit die stad komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze het over de club hebben. niet over de spelers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je als speler uit b.v Amsterdam komt,en je speelt bij
De Graafschap,dan ben je niet alleen een Graafschapper,
maar ook een Superboer.

Dit blijf je zolang als je er speelt,omdat die boeren je er
dik voor betalen.

Als verslaggevers praten over De Graafschap.dan zeggen ze Doetingchemmers.of superboeren.

En zo willen de supporters het.