Waarom duurt een voetbalwedstrijd 90 minuten?

Voetbal is best leuk om naar te kijken, behalve op het einde. Dan zijn ze vaak zo moe, dat het niet meer leuk is om te zien.

Wie heeft, en vooral hoe is er bepaald dat een voetbalwedstrijd twee keer 45 minuten duurt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
7.6K

Het beste antwoord

Ooi was er een tijd dat voetbal nog geen regels kende.
De 90 minuten spelen is toen vastgesteld en dat is nu nog steeds zo.

1897: De wedstrijd duurt voortaan 90 minuten. (Géén helften!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja twee keer een uur is te lang en 75 is gewoon te kort,90 min is gewoon ideaal er wordt echter wel 20 a 30% van de tijd niet gespeeld hoor,wachten voor vrije trap en ingooi etc