Hallo,

De ranglijst van de Fifa world ranking is een samenstelling van ALLE interlands, dus zowel kwalificatiewedstrijden, 'vriendschappelijke wedstrijden en wedstrijden op internationale toernooien.

Dus oefenwedstrijden (vriendschappelijke) tellen mee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die tellen mee: De FIFA-wereldranglijst is sinds december 1992 een ranglijst om uit te drukken welk voetballend landenteam zich onofficieel de sterkste van de wereld mag noemen. De ranglijst is samengesteld door middel van het combineren van alle gespeelde interlands, zowel kwalificatiewedstrijden, vriendschappelijke wedstrijden als ook wedstrijden op internationale toernooien. Tot 2006 was het systeem gebaseerd op bonuspunten, deze werden verkregen wanneer een land won van een land dat hoger op de ranglijst stond. De resultaten over de laatste acht jaar telden mee, waarbij recentere resultaten zwaarder wogen dan de oudere.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jaaah, dat is zo