Moet je ook betalen voor het zien van andere sporten?

Laatst vroeg ik jullie of je moest betalen voor het kijken van voetbal. Ik vond dit erg raar, maar komt dit vaker voor in de sport? Moet je bijvoorbeeld betalen voor het zien van de Major Baseball League in Noord-Amerika? Of kost het zien van tennis geld in Nederland en hoe zit het met de Premier League in Engeland? Ik hoop niet dat ik de enigste bent die het raar vindt om te betalen voor iets als dit.

Toegevoegd na 36 minuten:
Zijn er samenvattingen te zien van de Premier League op de BBC en waar worden deze wedstrijden eigenlijk uitgezonden in Engeland? Ook via een betaalzender en samenvattingen door BBC?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er moet geld verdiend worden, draait allemaal om commercie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je in het echt, in stadions?
Of op tv zenders die de rechten gekocht hebben?

Het beste antwoord

Zo raar is het niet, als je live in het stadion zit, dan moet je ook betalen. En dat "gratis" uitzenden op tv... Je betaald voor de kabel, dus indirect betaal je ook voor de programma's die op het kastje te zien zijn.

Hoe dan ook: Als je in Nederland de Premier League of de Primera Division wilt volgen, dan moet je bij Sport 1 zijn, oftewel: daar moet je voor betalen.

Idem voor livewedstrijden van Wimbledon.
Vanaf de halve finale voor mannen (en bij de vrouwen vanaf de finale) worden deze wedstrijden gratis uitgezonden op RTL, voor die tijd zul je op Sport 1 terecht moeten.

Toegevoegd na 18 minuten:
In reactie op jouw aanvulling:
Complete wedstrijden van de premier league zitten ook op het betaal kanaal. Uit mijn hoofd is dat Skysports.
Samenvattingen zijn 's avonds te zien op de BBC bij Match of the Day, meestal rond een uur of 23.00 Nederlandse tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het ligt er helemaal aan welke zender de uitzendrechten van die sportcompetitie koopt. Wordt dit gedaan door een betaalzender dan zul je moeten betalen voor die zender om je favoriete competitie te kunnen zien.
De VS is waarschijnlijk wel het land waar de meeste competities achter betaalzenders zitten.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bij professionele sport (dat is dus sport die mensen doen voor hun beroep) gaat het uiteindelijk om geld verdienen. Je zult dus geld moeten betalen aan de organisatoren (clubs) van de sport.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja als je ergens naar sport wilt kijken zoals jij die opnoemt moet je entree geld betalen.