Waarom wordt in het voetbal geen gebruik gemaakt van het terugkijken van de beelden?

Bij twijfelachtige momenten, om de scheidsrechter te helpen beslissen en om discussie achteraf te voorkomen.
In het tennis wordt gebruik gemaakt van het 'hawk-eye', waarom dan in het voetbal niet gebruik maken van (nieuwe) technologie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

voetbal is toch een traditionele sport waar men niet graag nieuwe regels bij invoert, ik denk dat het tegengehouden wordt uit het principe dat de grensrechters dan werkloos worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat de voorzitter van de FIFA dit absoluut niet wil...

En ja het is belachelijk, dat vind bijna iedereen, maar hij niet... Dus even wachten nog tot de man dood of vervangen is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de FIFA het niet wil, om te voorkomen dat het een 'dode' sport wordt, en dat de snelheid eruit gaat. Nu beslist de scheidsrechter, en kan een enkele keer achteraf nog een kaart/straf worden gegeven voor gedrag dat echt niet kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaarten worden nooit achteraf gegeven. Schorsingen kunnen daarentegen wel achteraf nog worden gegeven op basis van videobeelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat bedoel ik met straf, alleen veel mensen denken dat dat gerelateerd is aan een kaart.
Ik zou het voetbal veel saaier gaan vinden als de scheids beelden tijdens de wedstrijd gaat terugkijken. Bij voetbal zijn er veel meer twijfelachtige momenten (overtredingen, doelpunten, buiten de lijn, buitenspel, etc.) dan bij tennis. Het spel zou dan volledig doodvallen doordat de scheids telkens zijn beslissing moet controleren.

En daarnaast, het heeft toch ook wel z'n charme. Buitenspeldoelpuntje, onterecht kaart, etc. Ik vind het er wel bij horen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat word tegengehouden door m.platini die vroeger topvoetballer is geweest en nu de touwtjes in handen heeft bij het voetbal.
hij is nu al aardig op leeftijd en bang voor vernieuwingen .
het spel zal er alleen maar op vooruit gaan met bv. cameras in het doel .
al is het alleen maar om te constateren wat en of er voor overtredingen er worden gemaakt .
en of de bal daadwerkelijk over de doellijn is geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Platini houdt dit allemaal tegen. De man houdt helemaal niet van beelden en probeert alleen maar meerdere scheidsen op het veld te zetten.