Wat is de verste afstand die twee clubs, uitkomend in de voorronde europa league (voetbal), moeten afleggen. En welke clubs betreft het?

Voetbal europa league verste reisafstand

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier zie je alle wedstrijden van de 1e voorronde:
http://nl.wikipedia.org/wiki/UEFA_Europa_League_2012/13#1e_voorronde
De verste afstand kun je dan zelf opzoeken...

Het beste antwoord

Dan zul je uitkomen op de wedstrijd van EB/Streymur (Faroer-eilanden) tegen Gandzasar Kapan (Armenië).
Een afstand van meer dan 5000 kilometer.

Toegevoegd na 25 seconden:
Faeröer bedoel ik uiteraard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die zullen vast niet met de spelersbus reizen! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mochten ze het wel van plan zijn, dan zullen ze in ieder geval een amfibie voertuig nodig hebben.
Faeroer ligt op zo'n 450 km van Schotland en zo'n 650 km van Noorwegen... ik geloof niet dat daar al een brug lag :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat iemand zo iets weet: dikke plus +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is niet zo moeilijk. Je zoekt naar het meest noordwestelijke puntje van Europa, dat is IJsland.
Er doen drie IJslandse clubs mee aan die ronde, twee daarvan moeten naar Ierland, één naar Liechtenstein. Dan pak je de uithoek die het dichtst bij IJsland ligt en dan zit je op de Faeroer.
Er doen 2 clubs van de Faeroer mee met die ronde, de ene moet naar Wit-Rusland, de andere naar Armenie, wat ongeveer de meest zuid-oostelijk gelegen hoek is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
toppertje!