Het WK komt er weer aan...waarom zeggen nederlanders altijd dat nederland wereldkampioen word?

Zoiets is toch niet te voorspellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (13)

Omdat men dat telkens maar weer hoopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoop is de vader van de gedachte.

Natuurlijk is de kans erg klein. Maar er is een kans, en dat geeft de oranje-fan moed, overmoed en nog meer overmoed na het 4e biertje.
Dus worden we kampioen...
14 jaar geleden
Duitsers zeggen dat Duitsland kampioen wordt.
Mensen zeggen dat altijd over hun eigen club/land/ straat/whatever.

Toegevoegd na 3 uur:
Maar ik zeg altijd bij een WK dat een ander land kampioen wordt, anders heb je ook weer dat gezeik van het WK weer.
Bah dat overdreven gedoe altijd om een paar overbetaalde mannetjes. yeck.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Bertie;

Ik vraag me dat ook weleens af; 'we' worden van tevoren altijd kampioen, maar achteraf hebben 'ze' het natuurlijk weer niet gered. Misschien moet ik toch maar eens gaan inburgeren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaderlandsliefde! En hoop doet leven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad.... mensen hopen er op... iedere keer weer. Iedere zoveel jaar weer grootse acties met wuppies, vlaggen, oranje auto's en veel feesten enz bij iedere wk wedstrijd....
Ze gaan er gewoon voor: Nederland wordt kampioen!
De wens, de hoop... dat is wat mensen uiten en waar ze voor gaan.
De teleurstelling is voor de echte oranjefans dan ook meestal groot als NL niet verder is gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat bij het WK ons met de paplepel ingegoten wordt,dat wij de beste zijn.
als je een maandje of vier verder bent begint de grote reclame campagne alweer.
en theoretisch kunnen wij natuurlijk een keer wereldkampioen worden,in 74 en 78 zaten we in de finale,maar ging het mis.
en toch zullen we ooit weer een keer in de finale staan en maar hopen dat we het dan wel redden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen zegt dat zijn/haar land kampioen wordt. Dus is heel normaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wordt nou gemeld in al die nabeschouwingen. Hoe meer mensen ernaar gaan kijken, hoe meer erin geloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gespierde taal, opjutten... meer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hierdoor laten ze hun trots voor Nederland en hun steun aan de elftal zien. Dat we vertrouwen hebben in hen dat ze winnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoop en een deel nationalisme. Ieder volk zegt dat wel over zijn eigen land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stukje hoop, en gewoon het willen. We hebben het nog nooit gewonnen, dus waarom niet nu ;) En een slechte spelers hebben we niet, alleen het team is wat minder.

Ik doe gewoon mee hoor!

Lang leve Oranje! Hup voor de Cup!