Waarom spelen er elf spelers in een voetbal elftal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL, dat wilde ik ook zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, scherp Jurgenn.

Antwoorden (2)

Omdat men in engelse scholen in de 19the eeuw klassen had van 10 kinderen. Die speelden tegen elkaar met de elfde als leerkracht erbij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Interessant om te weten.... +
Elf is het maximum aantal spelers. Je mag ook met minder spelers een wedstrijd beginnen, maar dan heb je wel een nadeel als de tegenstander met elf mensen speelt.
Er is ooit als spelregel een maximum aantal spelers afgesproken; tien in het veld en één in het doel. Het bleek dat met meer dan elf spelers per kant in het veld, het veld erg druk werd. Te druk om nog leuk te spelen. Vandaar een maximum. Tien is een arbitrair maar mooi rond getal.