Je moet gewoon 'leren' vallen, kan echt pijnlijk zijn als je het niet goed kunt, maar je blijft het wel voelen hoor,of je nu goed kan 'vallen' of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, dat is moeilijk op papier uit te leggen.
Een goede sliding getuigt niet alleen maar van goede timing, maar ook van beheersing en het schatten van de snelheid van de bal, tegenstander en de wrijfweerstand van het veld. Dit allemaal berekend in een splitsecond, maakt het tot één van de moeilijkste onderdelen van de voetbalsport.

Wij hebben het vroeger op de training geleerd op een natte dag, toen het gras nat was en er een paar goede modderpoelen stonden.
Uiteraard oefen je het eerst zonder tegenstander, totdat je zelf prima de techniek onder de knie hebt.

Je komt aanlopen, steekt je ene been vooruit terwijl je tegelijkertijd het been waar je gewicht op rust zijwaarts buigt en naar de grond laat gaan.

Moeilijk te omschrijven.
Je kunt het beste je trainer vragen of hij je daar bij kan helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met een sliding hoef je niet perse te vallen. je kan ook rennen, en als je genoeg vaart hebt liggen en je been naar voren doen. moeilijk op papier uit te leggen :).
mischien heb je er toch nog wat aan