Volgens de sportcommentator moet Nederland ruim van Portugal winnen om bij de kwartfinales te komen. Hoe ruim precies?

En dan weet ik best dat Duitsland ook nog moet winnen van Denemarken, maar dat staat zo goed als vast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Eerste antwoord klopte, maar dit is de uitleg:
Als Nedelrand wint van Portugal en Duitsland van Denemarken gaat Duitsland met 9 punten als eerste plaats door. De 3 andere landen hebben alledrie 3 punten (allemaal 1x winst) Hiervan kan er maar een door, dit wordt bepaald door degene met het beste doelsaldo (voor-tegendoelpunten), het gaat om het doelsaldo in de onderlinge wedstrijden, Duitsland telt niet meer mee. Hoe waren die onderlinge wedstrijden?
Nederland verloor met 1-0 van Denemarken, dat brengt het doelsaldo van Nederland op -1 en van Denemarken op 1. Portugal wint met 3-2 van Denemarken. Denemarken heeft een doelsaldo van 0. (1-(3-2)) Dan moet Nederland tegen Portugal, bij een 1-0 overwinning boor Nederland heeft Nederland een doelsaldo van 0, net als Portugal en Denemarken. Dan wordt gekeken naar het aantal voordoelpunten, bij Nederland is dit 1 en bij Portugal en Denemarken 3. Nederland zou dus niet doorgaan.
Bij een 2-0 overwinning op Portugal blijft Denemarken op een doelsaldo van 0 en Nederland heeft 1 doelpunt meer dus een doelsaldo van 1 en Portugal een tegendoelpunten meer en dus een doelsaldo van -1, Nederland heeft dan het beste doelsaldo en gaat dus door. Het verschil moet dus minimaal 2 doelpunten zijn. Je kan het zelf uitrekenen. Nederland heeft een doelsaldo van -1, Portugal van +1 en Denemarken van 0. Neem de uitslag van Nederland Portugal die jij denkt, het aantal doelpunten van Nederland tel je bij het doelsaldo van Nederland (-1) op en trek je bij het doelsaldo van Portugal (+1) op. Het aantal doelpunten van Portugal tel je er bij Portugal op en haal je er bij Nederland af. Maar eigenlijk is het gewoon zo dat Nederland met 2 doelpunten verschil moet winnen, maat zo kan je het narekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nederland moet dan met minimaal 2 doelpunten verschil winnen. Dat kan 2-0 maar ook 3-1 zijn,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nederland moet minimaal 3 goals meer hebben tegen Portugal want,Denemarken en Portugal hebben een verloren en een gewonnen en als Nederland een wint tegen Portugal ( Mlminimaal 3 goals) dan staat ze tweede plaats en gaan door.
als de 3 landen evenveel punten hebben wordt er naar doelsaldo gekeken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
winnen = 3 punt
gelijk = 1 punt
verlies = 0 punt duitsland heeft 2 gewonnen en heeft dus 6 punten en is zowiezo door naar de kwartfinale. Portugal en Denemarken hebben beide een gewonnen en een verloren dus beiden 3 punten. Dus dan moet NL tegen Portugal winnen
dan hebben ze ook 3 punten .Daarna gaan ze kijken naar de doelsaldo( aantal goals dat je gescoord hebt en tegen hebt gekregen) als als NL 3 goals maakt hebben ze de meeste doelsaldo waardoor ze nummer 2 worden en door gaan. En als Portugal scoort moet NL nog een maken.
en Denemarken moet dan ook verliezen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
www.nos.nl/ek2012 en dan moet je naar spelschema klikken en je ziet tabel met punten