Hoe begint de wave?

^
Bijvoorbeeld je zit in een stadion en hoe bein je dan de wave?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
1.9K

Antwoorden (5)

Je begint met een aantal mensen en er volgens steeds meer.

Soort van een sneeuwbaleffect. Het wordt steeds groter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon keihard wave roepen en dan hem doen en kijken of er mensen meedoen. Zo biet dan sta je voor l.u.l.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon, in je eentje beginnen. Met een beetje geluk doet degene naast je mee, en zo steeds meer. Als een lawine KAN het van 1 persoon naar een heel stadion gaan. En soms een paar keer proberen.
11 jaar geleden
walter
11 jaar geleden
Is hier iemand die iedereen zomaar -1 geeft ofzo? Geef dan ook aan waaróm je er er niet mee eens bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begin me ook af te vragen wie hier alle antwoorden zit te minnen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, wel raar.
Ik plus je wel even terug ;-)
Meestal zie je een groep mensen die samen een soort Tifosi vormen. Die communiceren allemaal met elkaar en dan krijg je vanzelf dat er een wave ontstaat vanuit die groep. Ook de nummers die zingen ontstaan meestal daar. Ik zit ook in zo'n groep en geloof mij. Daar lukt echt alles :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat is een Tifosi...? (Of ligt het aan mij?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk :-) Inge, linkje: http://www.encyclo.nl/begrip/tifosi
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tifosi is een soort fanclub ;)
Op de zuidkant van sc Heerenveen is een groepje dat keihard begint af te tellen. 10, 9, 8, 7, enz. bij 1 wordt de wave ingezet. Dit lukt vaak niet in 1x en er worden meerdere pogingen gedaan. Hoe vaker we proberen hoe meer mensen mee gaan doen. Als het hele vak mee doet is het vaak dat het op de west kant een keer stopt. Dit is het vak links van ons. Als de wave stopt wordt er nog een keer geprobeerd, vaak met succes.
Het uitvak doet uiteraard niet mee, behalve de laatste competitie wedstrijd tegen Feyenoord. Toen gingen beide clubs Europa in en werd er door beide clubs in koor gezongen: Wij gaan Europa in, en daarna massaal (ook uitvak) de wave.

Toegevoegd na 2 minuten:
Enkelingen doen niet mee onder het mom van: Wat een Thialf publiek... ;-P