is het mogelijk dat elk team in een voetbalcompetitie met hetzelfde aantal punten eindigd aan het einde van een seizoen?

het gaat hier dus niet over kansen of om de sterkte van de teams, maar om wiskundige mogelijkheden

Toegevoegd na 49 seconden:
maar dan niet antwoorden met :alleen maar gelijke spelen maar kan t ook op een andere manier?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Als elk team zijn thuiswedstrijden wint en uit verliest, zal dit fenomeen plaatsvinden,dan moet het doelpuntensaldo uitmaken wie de winnaar van de competitie is.
En zelfs het aantal voor en tegen doelpunten kan theoretisch gelijk zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan.. Als elk team bij elke wedstrijd gelijk speelt, dan hebben ze aan het eind van de competitie een gelijk aantal punten en ook doelpunten..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, lees nu pas over de gelijke spelen.. Oeps..
Maar anders is het ook mogelijk, als elk team bijvoorbeeld bij elke thuiswedstrijd wint met bvb 2-1. Dan is het aan het eind van de competitie ook gelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja maakt niet uit. en trouwens het doelsaldo kan dan wel gelijk zijn, maar de doelpunten niet, want je kan ook 1x 6-6 gelijk spelen en als de rest in 1-1 eindigt, hebben 2 teams 5 doelpunten meer gemaakt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ik bedoel als ELK team ELKE wedstrijd een GELIJK aantal doelpunten maakt.. Niet dat dat ooit zal gebeuren, mar toch..
Als dat gebeurt, worden er waarschijnlijk nóg meer wedstrijden gehouden...