Hoe kan je het beste passeerbewegingen leren met voetbal?

Als ik alleen oefen op de passeerbewegingen lukt het wel, alleen als ik er iemand mee wil passeren lukt het nooit goed. Hoe kan je hier beter mee oefenen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
1.3K

Antwoorden (2)

Blijven oefenen. Oefenen oefenen oefenen, en in de wedstrijd ook gewoon doen, dan gaat het vanzelf steeds beter. Maar wat ook belangrijk is, is je timing. Zet je actie niet te vroeg in, maar ook zeker niet te laat. Probeer eens uit welke timing bij jou past. Als je blijft oefenen, gaat het uiteindelijk lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oefenen is inderdaad de beste raadgever. Wel kan ik je aanraden om gewoon de bewegingen die je wil leren eerst heel rustig uit te voeren zonder tegenstander. Zorg wel dat je in beweging bent tijdens het oefenen van je bewegingen. Het is ook belangrijk dat je de beweging vanaf het begin goed uitvoert, anders ga je jezelf dingen aanleren die zeker op hogere snelheid voor problemen kunnen zorgen. En laten we eerlijk wezen, je wilt niet struikelen door je eigen schijnbeweging.
Wanneer je de beweging enigzins onder de knie hebt, kun je het tempo op gaan voeren. Doe dit ook niet te snel, want dit gaat ten koste van je perfectie in uitvoering. Blijf dit herhalen totdat je de beweging op hoge snelheid kunt uitvoeren en dan kun je de beweging doen zonder er eigenlijk bij na te denken.