als feyenoord er in de eerste ronde van de voorrondes van de champions league uit gaat mogen ze dan nog europa league spelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

Ja. Alle clubs die de voorrondes van de Champions League niet overleven komen in de Europa League terecht.
(al dan niet in een voorronde van de Europa League)

Toegevoegd na 2 minuten:
programma Feyenoord:
"Derde voorronde Europa Cup I
Loting: 20 juli
Heenwedstrijd: 31 juli / 1 augustus
Terugwedstrijd: 7/8 augustus

Bij winst: vierde voorronde Europa Cup I
Loting: 10 augustus
Heenwedstrijd: 21/22 augustus
Terugwedstrijd: 28/29 augustus

Bij verlies: vierde voorronde UEFA Cup
Heenwedstrijd: 23 augustus
Terugwedstrijd: 30 augustus"

http://www.fr12.nl/nieuws/18412-voorronde-champions-league--wie-kunnen-we-tegen-komen-.html

Toegevoegd na 1 dag:
Waar hierboven Europa Cup I staat wordt uiteraard Champions League bedoeld en waar UEFA Cup staat gaat het om de Europa League.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zowel de Europa Cup 1 als de UEFA Cup bestaan niet meer, kan verwarrend werken voor de vraagsteller. Desalniettemin: goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk... ik zal het doorgeven aan het feyenoord forum waarvandaan ik het laatste deel gekopieerd heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is ook al zo lang geleden dat wij Europees hebben gespeeld, de kennis is een beetje achter gebleven... Goed antwoord! +1
Feyenoord moet om Champions League groepsfase te spelen twee wedstrijden winnen.
Als ze de eerste knock-out fase niet doorkomen moeten ze voorronde Europa League spelen. Als ze de eerste wedstrijd winnen maar ze verliezen de tweede wedstrijd dan komen ze automatisch in de groepsfase Europa League.
Winnen ze beide voorronde wedstrijden dan komen ze uiteraard in de groepsfase Champions League.