Wanneer doe je mee aan de KNVB Beker voor amateurs?

Wanneer doe je eigenlijk mee aan de KNVB beker voor Amateurs?

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik zit in de E2 van een voetbalclub (gemengd).
Want sommige teams doen wel mee, maar ons team heeft er nog nooit in gezeten.

gaat het per klasse, of gaat het per kampioenschap ofzo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.6K

Het beste antwoord

De KNVB beker voor amateurs is sinds het seizoen 1980/81 de nationale voetbalbeker voor amateurclubs. In de strijd om deze beker spelen de winnaars van de districtsbekers. Als gevolg van sponsorcontracten heette het tussen 1995 en 2005 de Amstel Cup voor amateurs (ook wel: Amstel Amateur Cup) en in het seizoen 2005/06 de Gatorade Cup voor amateurs.

De opzet van de bekercompetitie is in de loop der jaren een aantal malen gewijzigd. Het aantal deelnemende clubs is zes, behalve in de seizoenen 1996/97 tot en met 2000/01 toen de KNVB in negen districten was verdeeld.

Enkele jaren werden de deelnemende clubs eerst in twee poules ingedeeld. De poulewedstrijden werden in wedstrijden van tweemaal 20 of tweemaal 30 minuten gespeeld. Alleen de finale werd vervolgens op een aparte dag gehouden, met de reguliere speeltijd van tweemaal 45 minuten. De reden hiervoor was het besparen van een speeldag in de krappe speelkalender.

Sinds het seizoen 2006/07 wordt de KNVB beker voor amateurs weer op de reguliere wijze gespeeld, met een kwartfinale, halve finale en finale op drie speeldata, met de reguliere speeltijd van tweemaal 45 minuten. Twee clubs worden vrijgeloot voor de kwartfinale. Zij spelen in de halve finale dan een uitwedstrijd.

De winnaar van de KNVB beker voor amateurs kwalificeert zich voor de Super Cup amateurs, waarin het de algeheel landskampioen ontmoet.

Toegevoegd na 15 uur:
Ik lees net de toevoeging van je vraag. daarom deze aanvulling.
Voor Junioren en pupillen kan elk team van een vereniging meedoen mits zij is ingeschreven door de vereniging voor het beker toernooi. Over het algemeen schrijven de verenigingen alleen de selectieteams in voor dit soort toernooien. Als jij dus graag wilt meedoen met zo'n toernooi kan je met de trainer/bestuur overleggen of zij je team willen inschrijven voor het bekertoernooi. hier is een bedrag van €13,- aan verbonden per team (scheidsrechterskosten niet inbegrepen), daarom schrijven verenigingen niet alle teams in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dit een antwoord op de vraag? Deze jongen zit in de E2, die doen echt niet mee aan deze beker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@pompiedom, dat heeft hij er pas bijgezet nadat ik had geantwoord. ik zal mijn antwoord wel aanpassen dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zag ik over het hoofd, excuse moi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@pompiedom Deze JONGEN, is een meisje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opnieuw excuus, had alleen E2 gelezen, dan verwacht je een jongensteam. Maar er stond inderdaad gemengd bij. Heb m'n Koninginnedag nog niet helemaal verwerkt denk ;-)