hoe kun je mathematisch berekenen hoeveel punten een voetbalploeg in de eredivisie minimaal moet hebben waarna ze niet meer kunnen degraderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
5.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, minimaal 1 meer dan de drie ploegen daaronder :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, gelukkig heb ik ook humor ;-). Maar lees de vraag nog eens !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vermoed overigens dat C4th niet de juiste persoon is die mij hierover kan informeren..... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C4th heeft een grote kennis van voetbal, zowel nationaal, als internationaal als intercontinentaal, maar als het aankomt op mathematiek, dan wordt er hard weggelopen...

Het beste antwoord

De onderste drie kunnen onderling alle wedstrijdengelijkspelen, en ook met het team dat vierde vanonder eindigt. Daamee halen ze allemaal 8 punten, als ze verder alle wedstrijden verliezen. Die vierde vanonder eindigt hoef maar 1 puntje extra te halen, dat is dus totaal 9 punten. Of op doelsaldo gunstiger uitkomen, dan haal je het op 8 punten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor je reactie. maar ik begrijp het niet helemaal. probeer je nu te zeggen dat met 8/9 behaalde punten een club niet meer kan degraderen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. Ja, in theorie is dit het kleinst aantal punten waarmee je in je klasse zou kunnen blijven. ( afgezien van nacompetitie) of bedoel je dit niet met jouw vraag?
Frimu2
12 jaar geleden
In theorie zou elke ploeg zijn thuiswedstrijd kunnen winnen. dus heb bij 18 ploegen minimaal 17 tegenstanders x 3 = 51 punten nodig in dat geval staat iedereen aan het eind van het seizoen of kampioen op doelsaldo of degraderen. Met 52 punten moet je dan op zijn minst niet gedegradeerd zijn. Let wel dit is het zeer onwaarschijnlijkste scenario , dat al na 1 gelijkspel van wie dan ook om zeep geholpen is. Het laagste getal om kampioen te worden zou je trouwens kunnen berekenen met theoretisch alles gelijkspel. Je zou dan met 34 punten op meer doelpunten saldo kampioen kunnen worden
Frimu2
12 jaar geleden
Oeps had niet hier geplempt moeten worden....Ook voor mij is het geloof ik bedtijd.
Frimu2
12 jaar geleden
Oeps had niet hier geplempt moeten worden....Ook voor mij is het geloof ik bedtijd.

Andere antwoorden (1)

In theorie zou elke ploeg zijn thuiswedstrijd kunnen winnen. dus heb bij 18 ploegen minimaal 17 tegenstanders x 3 = 51 punten nodig in dat geval staat iedereen aan het eind van het seizoen of kampioen op doelsaldo of degraderen. Met 52 punten moet je dan op zijn minst niet gedegradeerd zijn.

Let wel dit is het zeer onwaarschijnlijkste scenario , dat al na 1 gelijkspel van wie dan ook om zeep geholpen is.

Het laagste getal om kampioen te worden zou je trouwens kunnen berekenen met theoretisch alles gelijkspel. Je zou dan met 34 punten op meer doelpunten saldo kampioen kunnen worden
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is het andere correcte antwoord op deze vraag. Aan de vraagsteller dus de keuze: welke van deze beide onwaarschijnlijke scenarios hij of zijn in gedachten had.
Frimu2
12 jaar geleden
het bovenste antwoord past ongeveer bij de vraag. Wat is het laagst aantal punten waarmee je nog uit degradatie zou kunnen blijven. Je kan immers na 3x3 dus 9 punten op rij nog steeds degraderen. Bovendien is dan het laagste wat mogelijk is... gelijk spelen onderling. Als je tegen de 2 concurrenten gelijk speelt En die verliezen ook de rest wedstrijden. Zou je in theorie met 4 punten nog uit degradatie kunnen blijven.
Je moet dan wel een lager tegendoelpunten saldo hebben dan die 2
Frimu2
12 jaar geleden
Oeps ....er was al uitgegaan van onderling gelijkspelen.
En ik ging uit van 2 degradanten, bij 3 zou het 6 zijn.