Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is minivoetbal, een variant van zaalvoetbal, er niet meer?

De omroepvereniging NCRV organiseerde enige tientallen jaren gelden minivoetbal in het programma "De Minivoetbalshow". Dat was een voetbaltoernooi in een zaal. Volgens mij is dat gedurende enkele jaren geweest. Ik herinner mij de aankondiger Barend Barendse. Volgens mij was Dick Passchier verslaggever. Ik ken nog de namen van coach Atte Bouma en spelers Wim van der Heide en André van der Leij, die daar bij waren. Volgens mij zaten er 2 gaten in het doel. Voor de doellijn kon in het hele doel worden gescoord. Achter de doellijn mocht men ook spelen. Dan kon in de gaten worden gescoord. Dit allemaal voor zover ik mij kan herinneren. Volgens mij had minivoetbal een aantrekkelijker kijkspel dan gewoon zaalvoetbal. Waarom is men dan toch opgehouden met minivoetbal?

Toegevoegd na 9 minuten:
Het woordje "men" in de laatstgenoemde zin slaat niet speciaal op de NCRV. Ik bedoel, waarom minivoetbal geen vaste grond heeft gekregen.

12 jaar geleden
in: Voetbal
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Minivoetbal is een voetbalvariant die gespeeld wordt in een sporthal, net zoals het zaalvoetbal. Er wordt 5 tegen 5 gespeeld tijdens 4 x 13 minuten.

Iedere wedstrijd staat onder leiding van een officiële scheidsrechter. De karakteristieke kleine doeltjes zijn 2,5 breed en 1 meter hoog. Vooral in Oost- en West-Vlaanderen is deze balsport heel populair.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
Dit antwoord vind ik wel interessant. Ik wist niet, dat deze sport in België heel populair is. Mijn vraag was, waarom minivoetbal geen vaste grond heeft gekregen. Ik heb daarin geen speciaal land genoemd, dus ook niet Nederland. Het antwoord van gast100944 vind ik dus wel relevant. Een plus van mij dus! Ik overweeg om nog een nieuwe vraag te plaatsen, waarom minivoetbal in Nederland niet populair is en in België wel.

Andere antwoorden (1)

Opgehouden is men er niet mee, het blijkt dat er in België nog duizenden beoefenaars zijn van de sport. In Nederland heeft de sport niet erg aangeslagen, er was simpelweg te weinig interesse voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding