Ik wil naar de Champions league finale 2012 in Munchen. Kan ik mijn kaarten kopen via Ebay/Marktplaats?

Mijn vraag is of de kaarten identiteitsgebonden zijn? Zodat ik niet geweigerd wordt bij het stadion..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

het kan maar doorverkoop van kaarten is illegaal
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je dient in deze voor twee zaken op te passen :

(1) De verkopen op internet worden door de grote Duitse clubs gecontroleerd. Dit met het oog op het tegengaan van hooligans en criminelen in hun stadions. Daarnaast willen de Duitse clubs het ook de verkopers op de zwarte markt zo moeilijk mogelijk maken.

(2) Zelf ben ik een aantal malen met een Duitse voetbalvriend (inderdaad zulke vriendschappen bestaan ook !) naar thuiswedstrijden van Bayern Munchen in de Allianz Arena geweest. Hij is trouwens ''Mitglied'' van de club, waardor zijn naam op al onze kaartjes staat. En dan kom je altijd en eenvoudig binnen. Buiten de Allianz Arena en in het stadion worden daarnaast ook steekproeven door o.a. de politie gedaan of je legaal het stadion binnen wilt.

Antwoord : Je kunt je kaarten op Ebay/Marktplaats kopen, maar je loopt dus een aantal hierboven genoemde risico's. En in Duitsland valt er met de politie weinig te discussieren. Vertrouwen zij de zaak niet, dan worden je kaarten geconfisqueerd.