Hoe is het mogelijk, dat Arjen Robben ondanks zijn blessure zo'n goede WK heeft kunnen spelen?

Is er pijnbestrijding toegepast? Is dat zo, dan moeten ze volgens mij bij het Nederlands Elftal hebben geweten dat hij nog geblesseerd was. Anders zou ik het niet weten. Voelt hij die blessure nog? Is hij wel geblesseerd? Of is het een geldkwestie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De KNVB heeft het 2e scheurtje niet gezien. Tijdens de behandeling van 1 scheur wordt de 2 automatisch mee behandeld. Er is een agressieve methode toegepast, omdat ze slechts een paar dagen hadden om alles "tijdelijk" goed te krijgen. Waarschijnlijk heeft Robben de pijn aangegeven en is hem verteld dat dit normaal is na zo een behandeling. Dus waarschijnlijk heeft hij ook een klein pijn prikje gehad. De pijn voelt hij natuurlijk nog steeds en daarom is er een lichtje gaan branden bij de medische staf van Bayern. Toen hebben ze het 2e scheurtje ontdekt. Hij is nu echt geblesseerd en het is geen kwestie van geld. Vindt ook niet dat het de schuld van de KNVB is. Meer de schuld van Robben zelf.

Hij had twee scheuren, waarvan hij er van eentje al was hersteld, en een andere had hij niet echt last van, zeg maar niet. TOen hij ging voetballen voelde hij wel eens pijn, maar je weet hoe het gaat, het is het WK en je wilt zó graag meevoetballen dat hij door de pijn is heengegaan, dat zegt hij zelf. Dat hij zo'n goed WK heeft kunnen spelen komt omdat hij een heftig herstelproces heeft doorgelopen waarin hij zo snel mogelijk werd klaargestoomd. Maar dat neemt nog niet weg dat een wedstrijd voetballen daardoor makkelijker word. Wat er gebeurt als je een belangrijke wedstrijd speelt en je bent zenuwachtig en je hebt veel pijn, dan gaat je lichaam stofjes aanmaken die die pijn uitschakelen, zo kan het dat Arjen tijdens de wedstrijd zelf niets tot amper wat gevoelt heeft en dus zonder rem op zijn spel heeft kunnen spelen. Ik geloof wel dat hij nu weer echt geblesseerd is, het enigste wat voetballers willen is voetballen, anders zijn ze waardeloos. Dus hij zal toch echt wel geblesseerd zijn als je hem van voetballen af wilt houden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100