Waarom zijn de meeste voetballers rechtsvoetig?

Het is wel overduidelijk, op slechts enkele uitzonderingen na zijn de meeste voetballers vooral rechtsvoetig. Wat is daarvan de oorzaak?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K

Antwoorden (1)

Dat komt omdat de meeste mensen rechtsvoetig zijn.
Je hersenen bestaan uit twee gelijke maar gespiegelde helften. De linker hersenhelft stuurt de rechterkant van je lichaam aan, en andersom. Meestal is een van de twee hersenhelften de baas. Als je linker hersenhelft de baas is schrijf je met rechts. Maar je bent niet alleen rechtshandig, je bent dus ook rechtsvoetig, rechtshorend en rechtsziend.

Bij 90% van de Nederlanders is de linker hersenhelft de baas. Waarom dat zo is, is niet bekend. Waarschijnlijk geven ouders dat door aan hun kinderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Plus. Maar met enkele uitzonderingen.
Ik ben helemaal rechts, maar linkshorend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan ben jij een soort ambidextri, bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eh, mijn broer daarentegen is linkshandig maar rechtsvoetig in het voetbal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zijn de meeste voetballers rechtvoetig is de vraag.
Jouw antwoord: omdat de meeste mensen rechtvoetig zijn?????
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, voetballers vallen ook onder de mensen. De meeste mensen/voetballers zijn rechtsvoetig. Dit is echt een uitzondering zottejan.
Bedankt voor de reacties.