Waarom heb ik altijd weinig vertrouwen voor een voetbalwedstrijd als aanvaller?

Heb voor een voetbalwedstrijd altijd nauwelijks vertrouwen om een goede wedstrijd te spelen, ik weet niet waarom dit komt, terwijl ik vaak speel. Iemand een oplossing hoe ik meer vertrouwen kan hebben voor een wedstrijd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Leg jezelf geen druk op, door te denken dat je moet scoren. Stel als enige doel dat je van de wedstrijd gaat genieten. Je zult zien dat je dan losser gaat voetballen, met misschien wel betere resultaten tot gevolg. En ook als de resultaten uitblijven kan je nog steeds wel genieten van de wedstrijd, die je gezellig samen met je teamgenoten speelt. Meedoen is belangrijker dan winnen.

Je bent gespannen voor de wedstrijd en hoopt te gaan winnen. Dan zul je altijd onzekerheid voelen, dat hoort er allemaal bij. De ene speler wordt dan heel luidruchtig, de ander wil zich in stilte voorbereiden en jij krijgt last van faalangst. Voor zover het je niet helemaal verlamt tijdens de wedstrijd, zou ik er niet teveel negatieve gedachtes aan koppelen. Je kunt in de wedstrijd het bewijs kan leveren dat je het wel kunt. Mocht je er toch iets aan willen doen, dan kun je een faalangsttraining gaan volgen. Hier een voorbeeld van zo'n training, maar er zijn er vast ook bij jou in de buurt. http://www.morpheus-emotionele-bevrijding.com/faalangsttraining.html

Praat er eens over met een goede vriend of vriendin, een voetballer of voetbalster, of een vriend als voetballer. Dit lucht vaak op, daarom is dit ook een goede vraag. Probeer te genieten van het spel en de voorbereiding en doe je ding. Succes... Ook mag je denken.. So what.. Als ik mijn wedstrijd niet heb.. Dat kan iedereen overkomen. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100