Hoe worden bepaald hoe tweets over voetbalwedstrijden op twitter over voetbalwedstrijden worden afgekort, zoals #barlev en niet #fcblev?

Soms zie ik op tv bijvoorbeeld fcblev, en op twitter bij bijv trends: #barlev.
Heeft elke club een vaste afkorting?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (3)

De afkortingen worden bepaald door de eerste 3 letters van de thuisploeg gevolgd door de drie letters van de uit ploeg. Barcelona is bar en fcb is bayern munchen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De afkorting van de clubnaam hangt af van de televisie-uitzender. De ene noemt FC Barcelona BAR en de ander FCB. Dit is op tv om het scorebordje linksbovenin klein te houden en op twitter gewoon voor het gemak, ipv #fcbarcelonabayernleverkusen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak wordt op twitter dezelfde code overgenomen als bij de voetbalwedstrijd. Niet altijd, maar normaliter wel!