Zijn duurdere voetbalschoenen ook beter?

Je hebt van addidas en nike altijd meerdere versies van een bepaald ontwerp. Je hebt meestal een goedkope (50-70 euro), duurdere (90-130 euro) en een duurste (tot 300 euro!) versie. Nu is het zo dat ik voor mijn zoon altijd de goedkope versie neem. Maar deze zijn dan binnen 4 maanden kapot gelopen (hij voetbalt 4x in de week op een hoog niveau). Ik ga in de vakantie nieuwe schoenen kopen voor hem, is het dan slimmer om een duurdere schoen te nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
3.7K

Het beste antwoord

Nou, kijk op hoog niveau zo ik toch de wat duurdere nemen tussen de €70,00 euro en de 130,00.
Je kan natuurlijk ook voetbalschoenen kopen tussen de 50,- en de 70,-
Ik heb zelf Adidas predator Absolion TRX AG.(zie 1e foto).
Deze waren €50,00 (dit is wel de echte, goed kwaliteit namelijk). Je hebt deze schoenen ook maar dan met zwarte nop (zie foto 2). Die zijn goedkoper maar aan de zijkant is dan geen rubber.( Bij sommige is er wel rubber, hangt vaak van de prijs af.) Bij die ik heb zit wel rubber.

De schoenen die er net zoals de echte uit zien, zit vaak wat (zoals dat rubberige spul), wat de gewone wel hebben en de goedkopere niet hebben.

Als je duurdere schoenen koopt heb je betere kwaliteit.( hangt natuurlijk ook van het merk af ;D )
Mijn schoenen zijn ook goede kwaliteit.
Ik zou schoenen kopen tussen de 70,- en 130,- Je weet dan zeker dat je goede kwaliteit schoenen hebt.

(desnoods kijke je op marktplaats ofzo)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik had ook van die goedkope voetbal schoenen en die gingen redelijk snel kapot.
en schoenen die duurder waren gingen heel lang mee.
Alleen was ik er snel uit gegroeid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

U kan beter de voetbalschoenen van 130 euro nemen ja. Dit gaat niet alleen minder snel kapot maar ook geeft het meer steun aan uw kinds voeten. Om de 300 euro voetbalschoenen nemen vind ik nu ookwel een beetje te overdreven. Zelf heb ik voetbalschoenen van 170 euro en voetbal 5x in de week.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak zijn ze wel beter omdat er betere stof/leer kwaliteit erop zitten, en de zolen zijn vaak wat dikker en dan gaan ze langer mee