hoe komt het dat san marino zo'n slecht voetbalteam heeft?

ik bedoel, ieder land heeft tog wel zijn talenten?
maar ik weet niet of het eraan ligt dat het land zo klein is, want china is enorm, maar die hebben niet echt een goed team.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

San Marino is een kleine staat, met weinig inwoners. In totaal ongeveer 30.000 mensen, waarvan ongeveer 83 % Sanmarinees is. Daarnaast wonen nog ongeveer 12.500 Sanmarinezen in het buitenland. De kans dat er in zo'n relatief kleine groep genoeg grote talenten rondlopen, om een compleet elftal te vullen is natuurlijk klein. Bovendien heeft een klein land natuurlijk vaak minder middelen en faciliteiten dan een groter land.

China heeft inderdaad wel genoeg inwoners en er zullen vast ook wel verborgen talenten rondlopen, alleen is voetbal in China niet de populairste sport. Chinezen worden daardoor niet massaal bewogen, om te gaan voetballen. Talent worden daardoor minder snel ontwikkeld.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Haha! Wat een heldenvraag eigelijk

Nee maar serieus antwoord: Klein landje en weinig fasciliteiten kwa training. Geen oude topvoetballers die bv. zoals in Rusland een project kunnen opzetten. Daarbij spelen er idd veel in het buitenland. Wellicht is voetbal ook niet zo populair daar? Als je ten slotte alles 10-0 verliest ben je snel klaar lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In veel andere landen is voetbal de sport nr 1, er zijn veel mensen die het beoefenen en er wordt veel aan gedaan om er beter in ter worden. in San Marino "leeft" voetbal veel minder en wordt er minder aandacht aan besteed en zijn er veel minder mensen die het beoefenen en zodoende zijn er ook nagenoeg geen faciliteiten.