Over de bedragen in Nederland kan ik niet veel informatie verdienen, maar ik vermoed dat dat niet veel afwijkt van de bedragen die in België omgaan.

"8.000 euro per jaar

De scheidsrechters die in de Belgische eerste klasse werken, kunnen rekenen op een vast bedrag van maximum 8000 euro per jaar. Daar moet je wel nog de premie die hij bij iedere match ontvangt, bijtellen. Voor de premie wordt een onderscheid gemaakt tussen nationale en internationale scheidsrechters. Frank de Bleeckere bijvoorbeeld is een 'internationale', terwijl Jérôme Nzolo dat nog niet is.

De internationale scheidsrechter ontvangt bij iedere wedstrijd een premie van 1500 euro, een nationale 900 euro. Het is moeilijk een gemiddeld maandloon te berekenen, omdat sommige scheidsrechters maar enkele keren per jaar fluiten, terwijl anderen misschien 15 wedstrijden leiden. Als we dit laatste als voorbeeld nemen, zou een nationale scheidsrechter die 15 wedstrijden fluit aan 13.500 euro bonussen verdienen. Als je daarbij het vaste bedrag van 8.000 euro telt, kom je aan 21.500 euro per jaar.

"Deze bedragen zijn vastgelegd door de Administratie van Fiscale Zaken. Het gaat om een contract dat recht geeft op een fiscale fiche. De scheidsrechters zijn opgenomen in het CAO voor betaalde niet-professionele sportbeoefenaars", verklaart Jeurissen."

http://www.vacature.com/blog/hoeveel-verdient-een-scheidsrechter