Wat moet je doen als je een meldplicht hebt maar je wilt op vakantie?

Wesley van W. moet zich de komende 2 jaar melden in de rust van wedstrijden van ajax, az en oranje. Maar wat nou als hij op vakantie wil of hij gaat 's middags ergens anders naartoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar had hij van tevoren over moeten denken.

Het beste antwoord

Een verplichte meldplicht bestond tot vandaag nog niet, wel konden supporters met een stadionverbod een overeenkomst op vrijwillige basis aangaan met de KNVB waarbij ze zich melden tijdens wedstrijden van hun club. (door de vrijwillige meldplicht aan te gaan, kan de duur van hun stadionverbod verkort worden).

Hierin staat het volgende opgenomen:

"Wat gebeurt er wanneer ik me tijdens een wedstrijd onverhoopt niet kan melden?
Je dient voor bewijs zorg te dragen dat je op desbetreffende datum niet aanwezig kunt zijn.
Enkele voorbeelden zijn: bewijs van werkgever (bij werk in avonduren), ticket of hotelreser-vering
op jouw naam (bij vakantie, weekend weg o.i.d.)."

http://www.feyenoord.nl/content/pdf/Klantenservice_meldingsovereenkomst.pdf

http://www.vakp.nl/stadionverboden/meldingsplicht.html

Kortom: Als jij een vliegticket kunt tonen met daarop de data waarop je weg bent of een reservering van een hotel/camping, dan is dat goed genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hij zal zijn vakanties moeten plannen in overleg met het politiebureau waar hij zich moet melden, of gaan tijdens perioden dat er geen wedstrijden van Ajax, AZ of Oranje zijn.
Dat geldt ook als hij 's-middags ergens anders naar toe zou willen, het is een straf, dat brengt nu eenmaal beperkende ongemakken mee.
Tijdens zijn 4 maanden zal hij al helemaal geen vakantie kunnen nemen, eigen schuld dikke bult.