Waar kan je alle straffen die een club kan krijgen bij voetbal vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Kijk eens op knvb. nl
daar kan alles over het
voetbal vinden.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De makkelijksten, De kaarten:

Een gele kaart heeft geen directe gevolgen. De bestrafte speler mag doorspelen. Mocht hij echter in dezelfde wedstrijd nog een gele kaart krijgen, dan dit omgezet in een rode kaart en moet de speler het veld verlaten.

Als een speler een bepaald aantal gele kaarten in verschillende wedstrijden heeft gekregen wordt deze geschorst voor de volgende wedstrijd in de betreffende competitie of het betreffende toernooi.

In de Nederlandse betaald voetbal competitie wordt een speler geschorst als hij in totaal 5, 7, 9, 11 of meer gele kaarten krijgt in een seizoen in verschillende wedstrijden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gele_kaart

Bij een directe rode kaart wordt door de tuchtcommissie bepaald hoeveel wedstrijden schorsing de bepaalde speler krijgt. (waarna een club of een speler weer in beroep kan gaan).

Ik vermoed echter dat je vraag niet gericht is op de kaarten, maar op andere straffen die een club zou kunnen krijgen, zoals in het geval van de Ajax-hooligan.

Hier is geen vast regelement voor. Een "supporter" op het veld zal in ieder geval enkele duizenden Euro's boete opleveren.
Gezien het feit dat deze "supporter" probeerde een speler van de tegenpartij aan te vallen kan het zomaar zijn dat Ajax veroordeeld wordt tot het spelen van een of meerdere wedstrijden zonder publiek.

Voor dit soort zaken zijn geen standaard regelementen, omdat het (Goddank) veel minder vaak voorkomt dan de standaard kaarten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dan ben ik bang dat je een ons kunt zoeken op de site van de kNVB. Ik heb even een tijdje in de online bibliotheek die zij op hun site hebben staan lopen zoeken, maar ik ben bang dat het per geval apart bekeken en besproken gaat worden en dat daar niet zomaar iets over op papier staat.