Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je een voorzet geeft vanaf je eigen helft, naar de helft waar je moet scoren, kan de gene naar wie je past dan buitenspel staan?

help me please

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
21.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Ja, deze persoon kan gewoon buitenspel staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als hij tussen de keeper en de verdedigers zit wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de medespeler op het moment dat de pass gegeven wordt nog op eigen helft staat/loopt, dan niet.
Als hij al op de helft van de tegenstander is, dan wel.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Ja. Als alle andere spelers, muv de keeper, dichterbij je staan dan degene naar wie je de pass doet.
( hey, zo simpel is buitenspel eigenlijk).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De spelers vd andere party...
Ja dat kan zeker. Je staat officieel niet buiten spel als de ene speler die passt achter de verdedigers staat en de andere ook achter alle verdedigers staat. En over jou vraag, het is geen buitenspel als je naar die speler passt als hij nog in je eigen helft staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit kan, eigenlijk is dit natuurlijk ook wel logisch want anders gaat iedereen net nog op zijn eigen helft passen en dan kan je spits al bij de 16 staan. zo zou je anders al 30 meter smokkelen terwijl je al wel bijna op de helft van de tegenstander staat.

overigens als je keeper een uittrap neemt en die op de andere helft schiet sta je niet buiten spel. er zijn 3 manieren wanneer je niet buiten spel staat namelijk uittrap keeper, ingooi en hoekschop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jc54
12 jaar geleden
De vraag heeft betrekking op een voorzet/pass. De uittrap, ingooi en hoekschop komen dus niet ter sprake.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een uittrap kan ook een voorzet of pass zijn. en het was even om aan te geven dat er 2 mogelijkheden zijn waarop je geen buitenspel staat als je de bal krijgt(van eigen helft), en toen dacht ik laat ik de laatste uitzondering er ook bij zetten
Ja, tuurlijk! Maar dan ligt dat aan de persoon naar wie je de bal speelt en niet aan jou! De buitenspelregel leer je vanzelf maar ik heb hieronder even een link met een plaatje die het duidelijk uitlegt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk.

Ongeacht van waar je de bal speelt het is altijd buitenspel zodra degene naar wie jij pass tussen de verdediging en de keeper sta op het moment van passen. (Als de gene naar wie je pass nog op zijn eigen helft is kan het nooit buitenspel zijn)

Toegevoegd na 2 dagen:
eg waar ik voetbal al ****** 22jaar, leg ik iets uit volgens de spelregels die ****** jaren hetzelfde zijn krijg je alsnog 2 slecht beoordelingen.BAH BAH BAH
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, behalve als het een doeltrap is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding