Is het strafbaar als een voetbalsupporter het veld betreedt?

In dit geval werd de keeper natuurlijk aangevallen, maar als ik zou besluiten om tijdens de wedstrijd een rondje over het veld te lopen, ben ik dan wettelijk gezien in overtreding of overtreed ik alleen de huisregels van de voetbalclub?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
2.1K

Het beste antwoord

Net op het nieuws : omdat de persoon die op het veld kwam zich niet hield aan de huisregels van ajax, wordt er door ajax nu aangifte gedaan van huisvredebreuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, je bent dan echt in overtreding. In Engeland is het nog erger je komt dan je hele leven niet meer in een voetbalstadion.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overtreding van wat ? De wet? Staat er ergens in de wetboeken dat het verboden is?
De club mag je dan aanklagen, het overtreedt de regels van de voetbalclub en daar moet je je aan houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je verstoort de wedstrijd dus je bent strafbaar ze kunnen dan aangifte doen tegen je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je betreed dan een overtreding en je zal ook meteen worden gearsteerd en de straf die je zal krijgen liegt er ook niet om. En hier komt nog is bij dat de supporter een speler aanviel

Toegevoegd na 10 minuten:
Met in dit geval bedoel ik het gene met de keeper en de suporter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees goed en toen ik begon met typen stond er nog maar 1!