Is AJAX nou wel of niet door naar CL?

Er gaat teveel rond op het Internet. Zo word er beweerd dat Lyon toch nog geschorst is wegens het frauderen. Dus zou AJAX toch nog door zijn naar de 'laatste 16'. Is dit waar of zijn dit gewoon onzin verhalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (3)

Onzinverhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ajax gaat niet door naar de volgende ronde, tenzij Zabreb, Lyon of de assistent scheidsrechter toegeeft dat er omkoping heeft plaats gevonden.

Toegevoegd na 21 seconden:
edit: Zagreb.

Toegevoegd na 8 minuten:
àls er al omkoping heeft plaats gevonden. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, gedane zaken nemen geen keer.
Lyon ontkent verontwaardigd dat er onrecht in het spel is. Zagreb is ook beledigd dat Ajax dit durft te beweren en de voorzitter van de UEFA (die toevalligerwijs ook fransman is) heeft verklaard dat er geen toename is geweest van online gokken en dat hij daarom niet denkt dat het duel verkocht is.

Dat Ajax een heel ander soort omkopen vermoed, is een heel ander verhaal.

Als er al sprake is van fraude (wat mij niet geheel onwaarschijnlijk lijkt), komt dit op zijn vroegst pas aan het eind van dit seizoen naar buiten en dan is het sowieso te laat om de zaken nog terug te draaien.

Ajax zal het in de Europa League moeten zien te redden en om eerlijk te zijn denk ik niet dat ze daar nog lang actief in zijn, niet met hun huidige blessuregevoeligheid (en ik vrees hetzelfde lot voor de overige Nederlandse clubs).

Er zijn voorbeelden in het voetbal van clubs die naar het CAS gegaan zijn om alsnog hun gelijk af te dwingen (Fenerbahce en Sion), maar er is er geen één die het voor elkaar gekregen heeft alsnog in hetzelfde seizoen weer toegelaten te worden tot een bepaald Europees toernooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan aan je antwoord zien dat je een ajax-fan bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben ik benieuwd waar dat aan te zien is..